Spring med känsla

GRUPPTRÄNING - SPRING MED KÄNSLA


Gruppträning för dig som vill få en bättre rörelse när du springer,  bli mer avslappnad och hitta ett bättre flyt där du känner att du får energi.


Gruppträning där fokus är på att hitta en skonsam och skön känsla när du springer. Träningen passar både dig som joggar då och då och dig som springer långt. Fokus på en skonsam rörelse och att springa med en go känsla i kroppen, helt enkelt!


Vid tre tillfällen tränar du i tillsammans med andra i grupp. Att träna i grupp ger dig stora upptäckter i din egna rörelse men även i andras och tillsammans blir upptäckterna ännu större och bestående.

När startar nästa grupp? Anmäl dig här.








Är ni några stycken som vill var med? Skicka ett mejl så skapar vi en egen grupp när det passar er. Info@kreafixhalsa.se.

Spring med känsla

Datum: 24/5, 31/5, 7/6 

Kl 18.00 - 19.30

Lygnevi, Sätila

 

"Tänkandet, mina benhinnor värker inte och benen känns inte som stockar när jag kom in."


 / Johanna, deltagare Gruppträning Löpning - Runfeeling våren 2018.


"Så himla coolt!! Helt otroligt att man kan känna sådan skillnad på bara två veckor. Wow. @kreafixhalsa.se Ellinor, du är en riktigt grym coach! Pedagogisk, lyhörd och inspirerande" / Linda

Vad var det bästa som du fick med dig av träningen?


"Löpning ännu roligare trots artrosbesvär."


Marita, deltagare Gruppträning Löpning - Runfeeling våren 2018.

Kreafix Hälsa rörelsecoschning i gång och löpning. Skonsamt, korrekt och hälsosamt.
Barn och ungdomsträning med ökad medvetenhet i gång och löpning med Kreafix Hälsa i Sätila.

HUR KÄNNS DET NÄR DU SPRINGER?


Vi är alla olika och träningen anpassas efter deltagarna i gruppen och vad de behöver förändra.


Fokus på skonsam rörelse, återhämtning, minskad belastning på kroppen.


Träningen sker utefter dina förutsättningar. Och vi springer inga långa sträckor utan fokus är på att hitta en bra känsla i kroppen när du springer.


HUR GÅR DET TILL?


Du upptäcker hur du springer, får övningar som stärker din kropps rörelse och hittar ett flyt i löpningen i olika tempon från jogg upp till springa. Frågor varvas med reflektioner och diskussioner.


Du får med dig:

• Ökad medvetenhet om rörelsens betydelse när du springer

• Övningar för att stärka upp löprörelsen

• Förståelse för hur du skall springa

ÄR DET NÅGOT FÖR DIG?


Träningen passar alla nybörjare som rutinerad löpare.

Fokus på skonsam rörelse, återhämtning, minskad belastning på kroppen. Det skall vara skönt och roligt att springa och jogga.


Passar alla även dig som tycker att det känns tungt att springa, inte springer/joggar, får ont eller inte lyckas uppnå dina mål.


ATT TÄNKA PÅ


• Vi tränar utomhus om inget annat meddelas.

• Kläder efter väder. Hellre många lager men varm.

• Använd de skor du oftast använder när du tränar.

• Träningskläder eller oömma kläder rekommenderas.

• För att lärandet skall bli så stort som möjligt är det viktigt att du är aktiv i samtalet, reflektionerna och övningarna.

• Det är viktigt att du är med på alla tillfällen.

• Tänk på att ändra sitt rörelsemönster är en långsiktig process och i denna gruppträning lär vi oss grunderna.

• Betalning sker via faktura innan träningens start.

• Du är inte försäkrad genom Kreafix Hälsa.

HAR DU FRÅGOR?


 
 
 

RÖRELSECOACH

Gång och Löpning

Ellinor Annerud


UTBILDNING

Diplomerad rörelsecoach 2017

Driver sedan 2012 Skogsfys

Hälsopedagog

Fotbollstränare

KREAFIK HÄLSA

HULTA BYAGÅRDEN 2

511 99

SÄTILA


TRÄNINGSLOKAL

Hulta Byagården

Walkfeeling Park Mölndal

Utomhus

Idrottshallar

KONTAKT


Mejl: info@kreafixhalsa.se


Telefon: 0703-483120


Hemsida: www.kreafixhalsa.se


Facebook: www.facebook.se/kreafixhalsa


Instagram: www.instagram.se/kreafixhalsa.se