Rörelseträning barn
Kreafix Hälsa rörelsecoschning i gång och löpning. Skonsamt, korrekt och hälsosamt.

GRUPPTRÄNING - BARN

RÖRELSETRÄNING

 

Rörelseträningen är inriktad för barn och ungdomar i åldern 8 - 13 år. Träningen startar med att deltagarna får lära sig gå på rätt sätt innan de går över till joggning och att springa. De får även prova på att springa riktigt snabbt. Men fokus är att hitta ett skonsamt och mjukt sätt att gå, jogga och springa på.

 

Många gånger tar barnen efter de vuxnas sätt att röra sig. Deras spontana, mjuka och lekfulla sätt blir istället stelt, spänt och stressigt, vilket i längden kan skapa smärta och trötthet.

 

Den här träningen ger barnen och ungdomarna möjlighet att hitta tillbaka till sitt rörelsemönster.

 

Lär dig gå skonsamt med känsla, walkfeeling. Kreafix Hälsa erbjuder grupper i Sätila.

ÖKA MEDVETENHETEN

 

Rörelseträningen tränar både deltagarnas gång och löpning, där fokus är på att hitta rätt känsla och teknik för att minska risken för skador.

 

Med rätt teknik kan man gå mer skonsamt och för kroppen riktigt samt springa längre, snabbare och mer skonsamt. Och samtidigt göra det utan att förbruka lika mycket energi.

Lär dig jogga eller springa skonsamt med Kreafix Hälsa i Sätila.

HUR GÅR DET TILL?

 

Träningen anpassas efter deltagarna och deras ålder. Barn och ungdomar har stor nytta av att tidigt lära sig att röra sig skonsamt. Detta för att minska på spänningar och stress i kroppen.

 

Frågor, funderingar, enklare genomgång av kroppens funktion och övningar varvas med egna reflektioner och stunder där de för prova sig fram till vad som känns rätt för dem.

Barn och ungdomsträning med ökad medvetenhet i gång och löpning med Kreafix Hälsa i Sätila.

ÄR DET NÅGOT FÖR DITT BARN?

 

Barn och Ungdomar ca 8 år - 13 år. Alla är vi olika och den här träningen är bra för de barn och ungdomar som har svårt att hitta rätt i sitt rörelsemönster tex hittar inte rytmen, det känns klumpigt, tunga när de rör sig eller har ont i knä, höft eller rygg eller helt enkelt bara vill gå och springa bättre. I denna åldern är det vanligt att barn känner av smärta i hälar och knän. Ökad medvetenhet ger dem möjlighet att minska smärtan och orsak.

NÄR STARTAR NÄSTA TRÄNING?

Datum och tider presenteras under menyn Tidsbokning och Anmälan.

Hittar du inte något datum eller någon tid som passar mejla gärna till info@kreafixhalsa.se med förslag.

ATT TÄNKA PÅ

 

* Vi tränar utomhus om inget annat meddelas.

* Kläder efter väder. Hellre många lager men varm.

* Träningskläder eller kläder barnen känner sig bekväma i.

* Betalning sker via faktura innan träningens start.

* Barnet är inte försäkrat genom Kreafix Hälsa.

* Barnet bör vara med på alla tillfällen för att uppleva en förändring.

* Det tas bilder på passen som används i marknadsföring i sociala medier och hemsida mm. Vill du INTE att ditt barn skall vara med på bild - meddela det!

* Tänk på att ändra sitt rörelsemönster är en långsiktig process och i denna gruppträning lär vi oss grunderna.

* Du som förälder skall lämna namn och telefonnummer vid anmälan samt meddela ev behov.

HAR DU FRÅGOR?

 

 
 
 

Skillnad på Lagträningen, Gruppträningen och Personlig Rörelseträning?

 

- Den personliga fokuserar endast på ditt barns behov.

- Gruppträningen är mer generell till att öka barnens medvetande kring rörelse och dess funktion och påverkan.

- Lagträningen fokuserar oftast på att springa bättre och att öka kunskapen hos spelarna kring rörelsen och kroppens funktion.

RÖRELSECOACH

Gång och Löpning

Ellinor Annerud

 

UTBILDNING

Diplomerad rörelsecoach 2017

Driver sedan 2012 Skogsfys

Hälsopedagog

Fotbollstränare

KREAFIK HÄLSA

HULTA BYAGÅRDEN 2

511 99

SÄTILA

 

TRÄNINGSLOKAL

Hulta Byagården

Walkfeeling Park Mölndal

Utomhus

Idrottshallar

KONTAKT

 

Mejl: info@kreafixhalsa.se

 

Telefon: 0703-483120

 

Hemsida: www.kreafixhalsa.se

 

Facebook: www.facebook.se/kreafixhalsa

 

Instagram: www.instagram.se/kreafixhalsa.se