Personlig rörelseträning

PERSONLIG RÖRELSETRÄNING

 

En stor del i träningen är att göra dig medveten om ditt rörelsemönster och hur det påverkar din hälsa. Gång och/eller löpning varvas med olika övningar för att stärka din kropp. Även samtal och reflektioner ingår i träningen för att förändringen skall bli bestående under längre tid.

 

Träningen sker utan prestationskrav och i en avslappnad miljö. Alla kan delta och jag har som rörelsecoach tränat både äldre och barn och alla åldrar där emellan.

 

Det är kravlöst förutom att du faktiskt vill prova och redo för att göra en förändring i ditt sätt att gå och röra dig. Jag utgår alltid ifrån vad du är och hur du kan och vill röra dig. Träningen utgår från dig och dina behov. För att förändringen i rörelsen skall bli bestående, handlar träningen om hur det känns i kroppen när du rör dig.

 

Du behöver träna vid några tillfällen över en tidsperiod på ca sex månader till ett år. Tätare i början och längre mellan tillfällena där efter. Övningar, lokal och tempo anpassas efter dig som tränar. Vid träning utomhus rekommenderas kläder och skor efter väder.

"Att gå på rätt sätt är verkligen en av nycklarna till ett liv med mindre smärta och felbelastningar.

 

Ellinor är nyutbildad inom walkfeeling och jag har haft äran att få prova på detta under hennes utbildning med ett mycket bra resultat.

 

Träningen har gett mig en helt annan syn på hur jag går och på köpet en kropp som inte protesterar när jag ska gå längre sträckor.

 

Jag har också fått uppleva vilken betydelse det har att gå med hela fötternas och benens kapacitet och vad det gör med hela kroppens hållning.

 

Jag kan bara varmt rekommendera henne och denna typ av träning för alla. Dela gärna hennes sida." / Alexandra

"Det har gått framåt och jag känner att jag går mer avspänt. Det händer mycket i min kropp.

Har tränat rörlighet av foten/fötterna också och kommit en bit på väg.

Kan säkert förbättras mer och jag fortsätter jobba på." / Ulla

LÄR DIG GÅ

 

Vet du om att om att många av oss går runt och har ont? Jo, det är faktiskt sant!

Att gå på ett mer skonsamt sätt och som kroppen är tänkt, minskar smärta och skapar energi. Öka din medvetenhet och lär dig gå skonsamt.

 

"Så jäkla skönt. Körde precis två varv på elljusspåret. Kändes hur bra som helst. Så fort andningen gick upp så saktade jag ner tempot tills flåset kom tillbaka men bibehöll samma steg, 6:47 i snittempo har jag inte lyckats med tidigare i år. Det var ungefär där jag låg när jag tränade som mest förra året. Stort tack."

Tommy, 41år, IT

LÄR DIG SPRINGA

 

Har du någon gång tänkt att det borde vara lätt och roligt att springa?

Många av oss fokuserar på att det skall vara långt, rätt hastighet och rätt tid och kämpar sig igenom löprundorna. Men hur känns det egentligen när du springer?

"Jag ser ju att killarna har mer svikt i benen redan efter de tre gångerna som kursen var. Det är kul att se! Hoppas att de fortsätter öva så att det sätter sig."

BARN/UNGDOM

 

Tänk om du hade fått reda på hur din kropp fungerar och blivit mer medveten när du var barn eller ungdom?

Kanske hade du sluppit några av dina skador genom åren.

 

"Så stor igenkänning på det! 🙈 Men försöker tänka till emellanåt på vad vi pratade om. Inser dock att jag så småningom borde komma tillbaks till dig för påminnelse och utveckling. Vi får se när det blir dags för det." / Katharina

ATT TÄNKA PÅ

* Träingen sker utomhus om inget annat anges.

* Träningen utgår från dig och dina behov.

* Vid träning utomhus rekommenderas kläder efter väder.

* Du använder dina vardagsskor eller träningsskor, ibland är vi i strumplästen men sällan barfota.

* Är vi inomhus kommer du som du är i dina vanliga kläder och skor, om vi inte kommit överens om något annat.

* Fokus är på dig och din förändring. Din delaktighet i samtal och reflektioner är viktig.

* Att lära sig att gå först är viktigt. Sedan kan du lära dig att springa.

* Har du varit med tidigare, tränat personlig rörelseträning i gång kan du anmäla dig till Gruppträning Löpning.

 

"Springer och går lite om vartannat och är mycket ut i skog och mark. Det är bra för min återhämtning, jag jobbar på att det skall vara så lustfyllt som möjligt. Försöker tänka på att jag skall vara avslappnad i kroppen."

 

Sagt av en person som är sjukskriven för utmattningssyndrom och har tränat rörelseträning med mig 5 gånger.

VILLKOR

* Du bokar via bokningssidan. Hittar du ingen tid - mejla.

* Bokningar avbokas senast 48h innan bokad tid.

* Du är inte försäkrad genom Kreafix Hälsa. Se över ditt försäkringsskydd.

* Det tas bilder på passen som används i marknadsföringen. Meddela om du INTE vill vara med.

* Betalning sker efter avslutat träningspass.

* Personlig rörelseträning är 60 min.

* Barn/Ungdom är 45 min

* Du kan även boka Duo 60 min.

KREAFIX HÄLSA

Träning och Rörelse i vardagen.

 

Diplomerad Rörelsecoach inom Walkfeeling och Runfeeling. Stor erfarenhet av gruppträning utomhus, rehabilitering, vardagsträning, rörelsecoachning och löpcoachning. Privatpersoner, Barn & Ungdomar, Grupper, Företag och Idrottslag.

Utbildningar, senaste.

 

Vidareutbildning Walkfeeling inriktning Kommunikation, Ledarskap och Affärskunskap.

 

Diplomerad rörelsecoach Runfeeling via Walkfeeling Academy.

 

Performence, 3D-träning.

 

Löpteknik, lagidriott, seminarium.

Kontakta mig

 

Ellinor Annerud

Hulta Byagården 2, 51199 Sätila

 

Email: info@kreafixhalsa.se

Swish: 1231310127

Telefon: (+46) 703483120