Rörelsecoachning

RÖRELSECOACHNING

Hur känns det när du går? / Hur mår du? / Skapa rörelsefrihet

Sagt om rörelsecoachningen med Kreafix Hälsa och rörelsecoach Ellinor Annerud.


Tack @kreafixhalsa.se för en otroligt inspirerande timme! Ellinor, du har ett helhetsperspektiv och infallsvinklar som verkligen ger resultat snabbt. Och det bästa av allt; det handlar inte om att anstränga sig mer utan tvärtom om att slappna av mer. Gäller såväl i vardagen som vid löprundor... Trevlig helg!

Linda


"Att gå på rätt sätt är verkligen en av nycklarna till ett liv med mindre smärta och felbelastningar. Ellinor är nyutbildad inom walkfeeling och jag har haft äran att få prova på detta under hennes utbildning med ett mycket bra resultat. Träningen har gett mig en helt annan syn på hur jag går och på köpet en kropp som inte protesterar när jag ska gå längre sträckor. Jag har också fått uppleva vilken betydelse det har att gå med hela fötternas och benens kapacitet och vad det gör med hela kroppens hållning. Jag kan bara varmt rekommendera henne och denna typ av träning för alla. Dela gärna hennes sida."

Alexandra



Rörelsecoachning


Rörelsecoachning handlar både om hur du rör dig när du går och hur du rör dig när du joggar eller springer.

Bokar du en rörelsecoachning kan du antingen boka en med inriktning på hur du går, en löpcoachning eller en tid där vi kombinerar båda. I slutändan handlar det om hur du rör dig och hur du trivs i din rörelse oavsett vilken hastighet du gör den i. 


Tänk dig att du finner ett sätt där du går och känner att din kropp slappnar av på riktigt,


att du hittar ett för dig optimalt löpsteg för en skönare löprunda,


eller att du helt plötsligt inser att genom att minska belastningen på kroppen när du går, så slipper du smärtor, känner dig starkare och mår bra.


Att någon som är utbildad till rörelsecoach och har erfarenhet av att se olika rörelsemönster, ser och coachar dig i hur du går, kan göra stor skillnad för dig. Du får energi, lätthet, glädje och känner en rörelsefrihet när du rör dig.


Tänk om en förändring i ditt sätt att gå kan göra att du mår bättre. Vad skulle det vara värt för dig? 

Personlig rörelsecoachning


Den personliga rörelsecoachningen fokuserar på dig och ditt rörelsemönster. Tillsammas utforskar vi och förändrar ditt sätt att gå och röra dig. Rörelsecoachningn skiljer sig från mycket annan träning då den utgår från hur du känner och hur upplever din rörelse och din kropp.

Hur går du? Får du ont när du rör dig? Prova på rörelsecoachning för att hitta tillbaka till ett skonsamt och ursprungift rörelsemönster.

1. Går du eller springer fel ?


Känner du att du går fel eller att du får återkommande ont men inte hittar orsaken?


Då kan rörelsecoachning hjälpa dig att upptäcka snedbelastningar i ditt rörelsemönster när du går eller springer.

• Haltar du?

• Ofta ont i din rygg, höft eller knän?

• Trött efter att ha gått en bit eller svullnar dina fötter?

• Har du funderat på hur du går eller springer?

• Hälsporre, ont i hälen eller hälsenan?

• Operarat höften?

• Artros?

• gör det ont att springa eller blir du snabbt trött i musklerna?


Men man behöver inte ha ont för att träna rörelsecoachning. Vill du ha mer energi, bättre löpsteg eller mer kraft i vardagen? Då är rörelsecoachning något för dig. 

2. Lär dig gå rätt!


De flesta av oss går varje dag och alla steg räknas även de mellan sängen och köket.


• Vi börjar med ett tillfälle och vad du behöver bestämmer vi i samråd. 


• Tätare i början och längre mellan träningstillfällerna där efter.


• Övningar, lokal och tempo anpassas efter dig som tränar.


• Vid träning utomhus rekommenderas kläder och skor efter väder.   

Denna sidan använder cookies. Cookies är små textfiler som lagras i din webbläsare av sidor du besöker. De innehåller vanligtvis en hemsida och en identifierare. Cookies hjälper till att förbättra din upplevelse medan du navigerar på hemsidan.

Acceptera